Als ondernemer denkt u ongetwijfeld na over zaken als kostenbesparing, betere bereikbaarheid en bellen via internet (VoIP). Het integreren van uw vaste en mobiele telefonie is dan zeker het overwegen waard. Het is eenvoudig, efficiënt en zorgt voor betere bereikbaarheid. En dan vaak ook nog tegen lagere kosten. Maar wat is het eigenlijk en voor wie is het nou het meest interessant? En hoe regel je vast-mobiel integratie op de juiste manier? We zetten de antwoorden én de voordelen op een rijtje.
Geen verschil
Laten we beginnen met de eerste vraag. Bij vast-mobiel integratie zijn uw vaste en mobiele telefonie volledig geïntegreerd en centraal te beheren. Uw medewerkers zijn dan zowel op hun vaste toestel als op hun mobiel gewoon met één en hetzelfde nummer te bereiken. Functionaliteiten als doorverbinden, oproepgeschiedenis en inzicht in de beschikbaarheid van collega’s en dergelijke gaan daarbij niet verloren. Mooie bijkomstigheid: ook collega’s op verschillende vestigingen kunnen elkaar gratis bellen met zowel vaste als mobiele toestellen. Feitelijk is er geen verschil meer tussen vast en mobiel bellen.
Voor wie?
Soms denken ondernemers dat dit soort zaken alleen interessant zijn voor ‘de grote jongens’. Maar ook met maar een paar medewerkers kan de integratie van vaste en mobiele telefonie al een goed idee zijn. Bijvoorbeeld als medewerkers vaak onderweg zijn of thuis werken. Ook dan al wordt communiceren makkelijker en worden kosten bespaard.
Er hangen nogal wat voordelen aan vast-mobiel integratie. We zetten er in het kort een aantal op een rijtje.
1) Kostenbesparing
Collega’s bellen elkaar gratis met hun vaste én mobiele toestellen. Daarbij zijn die kosten die wél gemaakt worden ook zeer inzichtelijk: alles is ondergebracht in één abonnement en dat komt uiteindelijk dan weer neer op één factuur.
2) Flexibel
Thuis, onderweg, gewoon op kantoor….werken kan overal. Bij vast-mobiel integratie verdwijnen de verschillen tussen vast en mobiel bellen. Ook de mobiele telefoons worden gekoppeld aan de telefooncentrale van uw bedrijf en functioneren dan ook als vast toestel. Ook thuis of onderweg zijn uw medewerkers dan gewoon via hun vaste telefoonnummer te bereiken.
3) Nog bereikbaarder
Dit valt deels samen met het bovenstaande, maar een mooie bijkomstigheid is bijvoorbeeld nog dat werknemers (waar ze ook zijn) de beschikbaarheid van hun collega’s kunnen zien.
4) Blije klanten
Snel en gericht doorverbonden, goede gesprekskwaliteit, kortere wachttijden. Goede bereikbaarheid wordt door klanten gezien als goede service. Daar plukt uw organisatie de vruchten van.
5) Elk toestel doet hetzelfde
De functies van vaste telefonie worden dankzij de integratie ook beschikbaar op de mobiele toestellen binnen uw bedrijf. Doorverbinden, informatie, koppeling met een CRM- of ERP-systeem. Ook kan eenvoudig geregeld worden wanneer een gebruiker zijn toestel zakelijk of juist privé wil gebruiken. En over privé gesproken: het is dus niet zo dat klanten automatisch het mobiele nummer van uw medewerkers krijgen. Ze worden gebeld op hun mobiel, maar via het vaste nummer.
Wilt u weten hoe de integratie van vaste en mobiele telefonie positief kan bijdragen aan uw bedrijf? Neem dan gerust contact met ons op via 024 - 760 14 00 of info@1voice.nl