Steeds vaker worden we benaderd door klanten die melden dat ze over hun mobiele databundel heen gaan, terwijl ze niets anders doen dan normaal. Goed om in de gaten te houden – je wil niet voor onverwachte kosten komen te staan – en om indien nodig voor een ruimere bundel te gaan.
Het is namelijk iets wat sowieso gaande is: uit onderzoek is gebleken dat veel Nederlanders zich er vaak niet van bewust zijn als ze meer mobiel internetten. Uit onderzoek van de Autoriteit Consumenten & Markt (ACM) bleek dat een kwart van de Nederlanders in een jaar tijd een rekening van hun provider heeft ontvangen die hoger is dan het normale maandbedrag van het mobiele abonnement. Voor zo’n tien procent was de rekening zelfs onverwacht hoog.
Er zijn overigens logische verklaringen voor het feit dat het dataverbruik toeneemt, maar veel gebruikers beseffen zich dat niet:
- Hogere internetsnelheid: je haalt sneller meer data binnen
- Grafischere websites
- Zwaardere apps
- Onbewust zitten we meer op onze telefoon dan voorheen (mede door de snelheid)
- Wereldwijd neemt de hoeveelheid data gewoon toe
Het mobiele dataverbruik stijgt nog altijd, in tegenstelling tot de belminuten en sms’jes. In het eerste kwartaal van dit jaar ging het om een groei van vijf procent, tot 350 miljoen gigabyte!
Onze tip:
Ga bij uzelf en uw werknemers na over de databundels nog toereikend zijn. Zo niet: kies dan voor een ruimere bundel. Dat scheelt namelijk geld aan het eind van de rit.
Hulp nodig bij het aanpassen van uw bundels? Neem dan gerust contact met ons op via 024 – 760 14 00 of
klantenservice@1voice.nl