menu
Internet & Connectivity
ICT & Cloud
Vaste & mobiele telefonie
CRM/ERP koppelingen
Internet & Connectivity
ICT & Cloud
Vaste & mobiele telefonie
CRM/ERP koppelingen

KPN-migratie naar Grip niet vlekkeloos verlopen

Soms lopen dingen niet helemaal zoals je zou willen en bij ons was dat afgelopen weekend helaas het geval. KPN voerde de migratie naar Grip uit en die migratie is bij ons niet gelopen zoals dat had gemoeten. Het heeft voor onduidelijkheid en ongemak gezorgd bij onze klanten en we zijn eerlijk genoeg om te erkennen dat wijzelf in het voortraject zaken anders hadden moeten doen. Daar bieden we dan ook uiteraard onze excuses voor aan. We bekijken intern nog wat we beter hadden moeten doen, zodat we in volgende trajecten beter voorbereid zijn en we onze klanten beter kunnen informeren over wat er komen gaat. 

Gelukkig is de migratie nu achter de rug en zijn alle gebruikers over naar het Grip platform. Daarmee wordt gehoor gegeven aan veelgehoorde wensen: veiliger en eenvoudiger!

Dat blijkt bijvoorbeeld uit:
- Vanaf nu heb je nog maar één authenticatie nodig om toegang te krijgen tot alle gerelateerde systemen (voor nu en in de toekomst). Via ‘Single-Sign-On’ klik je door naar alle relevante omgevingen.
- Met Grip wordt voldaan aan alle benodigde security-eisen en ISO-certificeringen.
- Koppelen met Azure-AD is nu mogelijk.

 Er was ook onduidelijkheid over hoe Grip nu precies werkt, zo bleek uit de meldingen die binnenkwamen. We hebben een aantal veel gestelde vragen geformuleerd en zullen daar instructievideo’s van maken, die we uiteraard met onze klanten zullen delen. De werking van deze zaken kan ook al bekeken worden in de documentatie op: https://grip.kpn.com/nl.

In de video’s zullen we de volgende onderwerpen behandelen:
  • Het aanmaken van een rol voor Grip en OneBase
  • Rechtenstructuur en hoe je deze kunt koppelen aan een gebruiker
  • Umbrella structuur (wat is het?)
  • Schakelen tussen partnerkaarten vanuit IRMA en Grip
Zoals gezegd zijn er door de migratie ook technische problemen aan het licht gekomen. Onze IT afdeling is hier de afgelopen dagen druk bezig mee bezig geweest. Hieronder is te zien welke (generieke) problemen inmiddels zijn opgelost en welke nog open staan. Zodra er een update is over de onopgeloste problemen zullen wij u hier over informeren.

Opgelost
  • Authenticatie met Azure AD configureren: Dit functioneert nu volgens handleiding
  • Schakelen tussen meerdere IRMA kaarten: Dit is opgelost en wordt ook behandeld in één van de instructievideo’s. (actieve sessie – cookies – cache)
Nog geen oplossing
  • In Grip staat geen snelkoppeling terwijl de gebruikersrollen wel zijn toegekend (oplossing wordt 04-11-2022 verwacht)
  • KPN Partners ondervinden problemen met Deal-it (zijn verschillende omgevingen in omloop) of zien de snelkoppeling van Deal-it niet in Grip (oplossing wordt 04-11-2022 verwacht)
  • Wijzigingen van een gebruiker (bijvoorbeeld telefoonnummer) worden niet of laat zichtbaar terwijl ze wel gewijzigd zijn: Oorzaak wordt onderzocht en koppelen we snel terug
  • Onebase blijft vaak na het klikken op de widget hangen in ‘refresh’: Oorzaak wordt onderzocht en koppelen we snel terug
Wilt u meer weten over dit onderwerp en de mogelijkheden voor uw bedrijf? Neem dan contact met ons op en neem samen met onze professionals de mogelijkheden door.

Neem contact op >Stel je werkplek samen >
Paul Dubbers

Founder
Adviseur Telecom en IT

U kunt bij mij terecht voor álle, zaken zowel commercieel als technisch”
Axel Butter

Service Manager

Ik sta altijd voor u klaar om u te helpen en begeleiden met alle technische vragen omtrent Voice over IP en IT-zaken
Trots, dankbaar… opwindend nieuws!
“Met een hart vervuld van trots en dankbaarheid delen wij het opwindende nieuws dat 1Voice door haar gewaardeerde klanten zeer hoog beoordeeld is, met een buitengewone NPS score van maar liefst 59. De NPS wordt berekend aan de hand va
Meer informatie >Archief >
Shanna Poelen
Waarmee kan ik u van dienst zijn?

Chat met 1Voice

Hulp op afstand